От officepa1@mail.bg: Коментар по вашата анкета

Пазарджик — 1 април, 2014 в 15:57 часа.

Здравейте на всички,

Пиша ви по повод вашата анкета за проблемите на обществения транспорт в Пазарджик. На 9-и септември тази година навършвам 20 години, като вече шеста живея и уча в столицата. Споменавам факта, че съм на тази възраст, за да ви стане ясно откога са спомените, които ще ви представя по-долу.

Доколкото си спомням от 2006 година насам в Пазарджик се изредиха мнозина превозвачи от цялата страна – Никай Лайн, Транссервиз, Хебросбус, Юнион Ивкони и пр. Искам да ви кажа, че в периода 2004-2007 година почти ежедневно пътувах с градски транспорт. Тогава още градът ни се обслужваше от фирма “Трасавто” на Фидел Беев. Автобусите бяха стари, но возеха хората. Ако днес някой мой съгражданин, включително от вас, вижда “новите” автобуси да са по-комфортни, то аз ще приема неговото мнение, но смятам, че разликата в амортизацията на автобусния парк, пък дори днес той си е миркобусен, е почти никаква, само дето старите “Чавдар”-и бяха родно производство. Дори седалките бяха меки и удобни, а тези сега са под всякаква критика. Но да се върнем на основата причина, поради която ви пиша днес. Кметът дойде на власт, изгони Беев и старите му автобуси и предаде щафетата на негови си хора от друга фирма, все едно коя, която ни возеше в още по-счупени автобуси. Минаха се няколко месеца и транспортната схема на града бе тотално променена. Нито една от старите линии не остана. Тръгнаха автобусите. Хора нямаше. Възстановиха няколко от основните линии от Беево време (№2 кв. Стадиона – гарата, № 10 жк Запад – Център – Болницата и № 13 жк Запад – Щаба – Болницата) с цел хората да се върнат по автобусите. Това се получи, но слабо. Ето на, вече осма година градският транспорт в Пазарджик е под всякаква критика. Повечето от линии имат по няколко курса на ден – сутрин и вечер, а почти всички не пътуват събота и неделя. Няма как при такива интервали на движение да има хора, които да разчитат на този превоз. Поради това неудобство мнозина се прехвърлиха на тролеите, които си спазват точно разписанието години наред. Знаеш, че на всеки 12 минути в делничен ден и на всеки 15 в празничен имаш тролейбус, който обслужва крайните северни квартали, центъра, района на моста Марица, индустриалната зона и жп гарата. Т.е. ощетени са само живущите в района на МБАЛ Пазарджик, жк Марица и жк Димчо Дебелянов.

Аз, например, живея в района на МБАЛ “Здраве” в квартал “Руски” и мога да ви кажа, че от трите линии, които минават през моя квартал – №1, 10 и 14, само десетката е редовна (на всеки 60 минути, всеки ден). Линия № 1, която иначе има удобен маршрут – жп гара – Билла – МБАЛ “Здраве” – Център – Адвокатура – жк Ставропол, кв. Стадиона – “Пътища” АД обслужва само 4 курса – два сутрин рано и два вечер в края на работния ден. В събота и неделя “почива”. Линия № 14 (жк Запад – МБАЛ Здраве – Щаба – Пазара – бул. Ст. Караджа, жк Ябълките – Гробищен парк) пък се движи само в събота и само до 14:30 ч. на обяд през един час. Тези две автобусни линии са типичен пример за всички автобусни маршрути в Пазарджик и за честотата на тяхното движение през седмицата.

Някой е решил, че когато дадена автобусна линия (№ 14 в случая) отива до Гробищен парк – Пазарджик, то тя вози хора само до крайната спирка. Това е нелогично. Ако по тази линия се движат автобуси през делничните дни то хора ще има, защото курсът обслужва почти целия град. Аналогична е и ситуацията с рейс № 1, който минава през центъра, крайните квартали и ходи до гарата – т.е. удобен би бил ако пътуваше на всеки 60 минути например.

С тези два примера обобщавам цялата ситуация. Всъщност всички линии, с изключение на старите № 2, 10 и 13 са с такова “шантаво” разписание и дори ако не си по-навътре в нещата няма как и да разбереш, че съществуват и се движат в дадено време. Исках да кажа, че просто трябва да пуснат рейсовете по-често, да мине месец-два, хората да се научат и да започнат да използват иначе удобните маршрути на новата транспортна схема в областния център. Защото старите автобуси на Беев пътуваха пълни, макар и раздрънкани и изпотрошени, но бяха пълни, защото имаха разписания, които спазваха и бяха удобни за населението на града, а сега уж за по-добро автобусите са празни, само по тролеите има хора, просто защото има сигурност, че като застанеш на спирката и дори да изпуснеш превозното средство скоро ще дойде следващото…

Кристиан Ваклинов – гр. Пазарджик – 01.04.2014 година







Етикети: , ,

Напишете коментар

Трябва да влезете в системата, за да пишете коментари.

Обратни връзки

Направи връзка